Kegagalan Misi 33 Selangor

Cukup yakin dengan pelbagai komen dari pelbagai peminat bolasepak tanah air, mesti ramai yang rasa pandangan mereka lebih penting daripada yang lain. Mari kita tengok kembali apa faktor faktor lain yang menyumbang kepada kegagalan Misi 33.

Tak adil untuk meletakkan status gagal sedangkan perlawanan masih berbaki, untuk melayakkan diri ke pusingan kalah mati. Namun apa yang bakal berlaku selepas ini sudah tidak penting kalau nasib yang menyebelahi kita. Takkan juara nak harap pasukan lain menang supaya kita layak ke pusingan seterusnya?

bahagian diatas ditulis sebelum berita perletakan jawatan/pemecatan K Devan

Baru petang tadi keluar berita pasal P Maniam mengambil alih kerusi panas Selangor. Jadi secara automatik skop penulisan aku bakal terarah kepada yang lain. Memang mula mula aku nak salahkan Devan dalam banyak hal, tapi dah dia blah apa guna aku masih menuding jari kat dia.

Tanggungjawab P Maniam besar, bukan sahaja menimbulkan satu piala yang dah tenggelam tu tapi bagi aku yang sepatutnya ditimbulkan ialah semangat ingin meneruskan perjuangan dan malu untuk kalah. “Winning is not important, its the only concern” Macam mana nak buat tu?

1. Kalau ada pemain yang dah tak bercita-cita tinggi untuk kekal di Selangor, boleh sahaja tinggalkan. Siapkan kertas kerja apa yang patut untuk memudahkan mereka ini pergi dari Selangor.
2. Pengurusan haruslah bekerja keras mencari bakat baru bukan dari skuad Harimau Muda. Carilah, bersepah! Kalau aku tulis nanti nampak benar bias aku.
3. Siapkan satu laporan lengkap tentang persiapan liga super 2012 antaranya pemain import, dan sasaran yang sempurna bukan macam misi 33 ni. Ini cakap misi 33, kita dah aim piala, tapi bagaimana kita menilai skuad kita? bersedia ke tak?nak lepas pusingan kumpulan pun payah. Nak menang di Shah Alam pun payah!!!
4. Taktikal – ini ahh, kalau tang ni semua orang nak komen. Dialah master tactician maklumlah semua tengok liga eropah. Bagi aku ni terserahlah pada P Maniam. Jangan pincang sangat sudah.

Sekian dahulu buat kali ni. Apapun aku mengucapkan selamat berjaya kepada Selangor untuk mengharungi baki dua perlawanan peringkat kumpulan. Kalau lepas syukur.

Perihal syarat
watching from a different perspective. the perfect vantage point. Well who invented perspex glass anyway?

Tinggalkan komen